[B-vara] Companion lastvagn
- Lastvagn: 50 liter lastutrymme med 42 x 63 cm yta för två drickabackar
- 2-i-1: används som cykel- eller handkärra
- Flexibel: lämplig för en mängd olika saker att transportera
Du kan ändra din beställning när som helst
Topp-egenskaper:
-
Lastvagn: 50 liter lastutrymme med 42 x 63 cm yta för två drickabackar
-
2-i-1: används som cykel- eller handkärra
-
Flexibel: lämplig för en mängd olika saker att transportera
-
Utrymmesbesparande förvaring: dragstången och hjulen är lätta att ta av
-
Torr: vattentät rambeläggning och stretchöverdrag
-
Säker och bekväm: med två röda och vita reflektorer och 16" däck med 1,95" slangar
-
Stabil: pulverlackerad stålram för upp till 40 kg nyttolast
- komplett med fast kopplingssystem, lämpligt för alla cyklar med 26-28 "hjul
- plats för upp till två drickabackar
- 16" luftdäck med stabila stålekerfälgar
- max däcktryck: 1,7 - 2,0 bar (25 - 30 PSI)
- bilventil för enkel luftpåfyllning vid tankstation
- lätt att ta bort hjulen med fästklämma
- enkelt att byta dragstångens position med stift
- demonterbar för utrymmesbesparande förvaring
- inklusive reflexer
- regnskydd med kardborreband och kardborreband för infästning
- 1 x lastvagn
- 2 x 16" ekerhjul med 1,95" luftdäck
- 2 x vita reflexer
- 2 x röda reflexer
- 1 x dragstång
- 1 x överdrag lastyta
- 1 x regnskydd
- Bruksanvisning på tyska (andra språk: engelska)
- mått (uppbyggd): ca 62 x 40 x 127 cm (BxHxD inklusive dragstång)
- längd dragstång: 65 cm
- innermått lastutrymme: ca 42 x 18 x 63 cm (BxHxD)
- vikt: ca 9,4 kg
Kundomdömen från andra länder
Anhänger für mein Falt- Ebike. Ich war schon länger auf der Suche nach einem Lastenanhänger für mein 20 Zoll Falt- Ebike. Dabei ist mir eine Aktion für diesen Klarfit Anhänger unter gekommen. Statt den regulären ca. 150€ sollte ich nur gut 60€ bezahlen, sofern ich ihn mit der blauen Abdeckplane bestelle. Ein absolutes Schnäppchen. Dabei hätte ich mir vermutlich sowieso die blaue Plane bestellt. Der Anhänger passt sehr gut zu meinem Rad. meine Befürchtungen, er würde ggfs. zu schräg stehen, da 20 Zoll Räder nun mal deutlich kleiner sind als die sonst üblichen 26 oder 28 Zoll Räder. Aber das ist überhaupt kein Problem. Außerdem läuft er ruhig und stabil. Nur bei ganz schlechter Strecke hört man ihn manchmal etwas poltern, zumindest wenn er nicht beladen ist. Man merkt den Anhänger beim Fahren fast gar nicht. lediglich der Akkuverbrauch ist spürbar höher. Ist ja auch logisch, schließlich hängen da zig Kg extra am Rad und obendrein ist auch noch die Anzahl der Räder von 2 auf 4 verdoppelt worden. Die Montage des Anhängers war kein Problem. Leider traf das auf die Anhängerkupplung nicht zu. Die Bohrung, durch die die Achse gesteckt wird, war zu klein. Ich hatte erst einen zu üppigen Lackauftrag in verdacht, aber ich musste tatsächlich tiefer als nur bis aufs blanke Metall feilen, bis ich die Kupplung montieren konnte. Eigentlich hat mein Rad Standardteile. In sofern denke ich nicht, das die Achse zu dick ist, sondern es wird wohl tatsächlich an der Kupplung selbst liegen. Zum Glück baut man die Kupplung ja nur einmal dran. Schließlich stört sie im Alltag ohne Anhänger überhaupt nicht. Da ich den Anhänger so extrem günstig bekommen habe, will ich das auch gar nicht so hoch hängen. Es sollte nur mal erwähnt werden. Alles in allem bin ich sehr froh, einen so hochwertigen Anhänger am unteren Ende des verfügbaren Budgets (50-100€) bekommen zu haben. das wäre sonst sicher nur bei Gebrauchtkauf möglich gewesen. Die regulären Preis hätte ich mir nicht leisten können. So ist der Anhänger ein absoluter Hit und ich würde 10 Sterne vergeben, wenn es denn gehen würde. Leider muss es bei 5 Sternen bleiben.
Trailer för min hopfällbara elcykel. Jag har länge letat efter en lastvagn till min 20 tums hopfällbara elcykel. Jag stötte på en kampanj för denna Klarfit-trailer. Istället för de vanliga 150 € ska jag bara betala runt 60 € om jag beställer den med den blå presenningen. Ett absolut fynd. Jag hade nog beställt den blå presenningen ändå. Släpvagnen passar min cykel väldigt bra. Min rädsla var att den skulle vara för sned, eftersom 20 tums hjul är betydligt mindre än de vanliga 26 eller 28 tums hjulen. Men det är inget problem alls. Den går också tyst och stabilt. Bara på mycket dåliga vägar hör man det ibland mullra lite, åtminstone när det inte är laddat. Man märker nästan inte släpet när man kör. bara batteriförbrukningen är märkbart högre. Det är vettigt, trots allt hänger det tiotals extra kilon på cykeln och dessutom har antalet hjul fördubblats från 2 till 4. Att montera släpet var inga problem. Tyvärr gällde detta inte släpvagnsdraget. Hålet genom vilket axeln förs in var för litet. Först misstänkte jag att lacken var för tung, men jag var faktiskt tvungen att fila djupare än bara metallen innan jag kunde installera kopplingen. Min cykel har faktiskt standarddelar. I det här avseendet tycker jag inte att axeln är för tjock utan snarare är det faktiskt själva kopplingen. Som tur är installerar du bara kopplingen en gång. Det stör dig trots allt inte alls i vardagen utan släp. Eftersom jag fick släpet så extremt billigt vill jag inte hänga det så högt. Det ska bara nämnas en gång. Allt som allt är jag väldigt glad över att ha fått en så högkvalitativ släpvagn i den nedre delen av den tillgängliga budgeten (€50-100). Annars hade detta förmodligen bara varit möjligt om du köpt den begagnad. Jag hade inte råd med ordinarie pris. Hänget är en absolut hit och jag skulle ge det 10 stjärnor om det var möjligt. Tyvärr måste den stanna på 5 stjärnor.
Sturdy & capacious load carrier A bit heavy at 9kg but well built. Quality steel and finish. Reflectors pretty useless. Stable and fast rolling but without suspension and relatively small 16” wheels it bounces a lot. Fine on the flat and small inclines, otherwise best with an ebike! Fixing to bicycle is heavy and secure. But a quick release system would be more convenient. Cover is tedious to fit and take off. Fits a 69x40 euro box perfectly. For local car less shopping ideal. Long tours probably not. Good. Slye for money at €55!
Stabil och rymlig lasthållare Lite tung på 9 kg men välbyggd. Kvalitetsstål och finish. Reflexer ganska värdelösa. Stabil och snabbrullande men utan fjädring och relativt små 16” hjul studsar den rejält. Fin på plana och små backar, annars bäst med elcykel! Att fästa på cykeln är tungt och säkert. Men ett snabbutlösningssystem skulle vara bekvämare. Omslaget är tråkigt att montera och ta av. Passar en 69x40 euro box perfekt. För lokal bil mindre shopping perfekt. Långa turer förmodligen inte. Bra. Slye för pengar för €55!
Super Produkt Der Fahrad anähnger ist wie beschrieben. Läst sich gut ziehen nur die kupplung mußte ich das Loch vergrößern das am Fahrrad montiert wird da ich ein e bike habe aber ich kann es nur empfehlen
Bra produkt Cykelvagnen är enligt beskrivning. Den är lätt att dra, men jag var tvungen att förstora hålet som är monterat på cykeln eftersom jag har en elcykel, men jag kan bara rekommendera den
Top Preis-Leistungsverhältnis Also, als erstes, für den Preis, ein sehr gutes Preis-Leistungsverhältnis! Zweitens, großes Plus für die Reflektionsreifen! Leichtgängig, stabil, gut zu fahren, laufruhig und angenehm in der Benutzung. Die Arretierungsstifte werde ich etwas anfasen, da es doch eine ziemliche Geduldsprobe sein kann, die Löcher zu finden. Kleines Manko, beim rechtsfahren sollte man keine zu scharfe Kurve fahren. Für 28 Zoll Räder ist die Deichselkrümmung etwas klein. Alles in allem bin ich sehr zu frieden, da man für den Preis nicht annähernd gute Namhafte Produkte bekommt! Top, Preis Leistung, Qualität gut, ich würde das Ding nochmal kaufen!!!
Högsta pris-prestanda-förhållande Så, först och främst, för priset, ett mycket bra pris-prestanda-förhållande! För det andra, stort plus för de reflekterande däcken! Lättgående, stabil, lättkörd, tyst och trevlig att använda. Låsstiften ska jag fasa lite, då det kan vara ett ganska tålamodsprov att hitta hålen. Liten nackdel: när du kör till höger ska du inte ta en kurva som är för skarp. Dragstångens krökning är lite liten för 28 tums hjul. Sammantaget är jag väldigt nöjd eftersom man inte kommer i närheten av bra, välkända produkter för det priset! Topp, prisprestanda, bra kvalitet, jag skulle köpa den här saken igen!!!
Ottimo, oggetto e consegna
Utmärkt, vara och leverans
Fahrradanhänger funktioniert, ein Schlauch direkt defekt Der Anhänger ist fix und einfach aufgebaut. Die Montage am Rad ist auch simpel und wirkt stabil. Der Umbau zum Handkarren ist eher eine Spielerei und leider zu umständlich um das mal eben auf dem Supermarktparkplatz mit zwei Handgriffen zu machen. Man macht sich dabei auf jeden Fall die Finger schmutzig. Aber es funktioniert, wenn man den Wagen längere Zeit als Handkarren nutzen will. Die Anbringung der Regenschutzplane ist ein wenig fummelig und es bleibt nicht viel Platz nach oben. Aber auch sie erfüllt grundsätzlich ihren Zweck. Ärgerlich war, dass gleich ein Reifenschlauch vor der ersten Benutzung bei der leeren Probefahrt geplatzt war (siehe Bild). Also gleich mal zwei Ersatzschläuche bestellt. Dem zweiten traue ich jetzt nämlich auch nicht mehr. Es handelt sich um die Standardgröße für viele Kinderräder. Beschaffung ist also unproblematisch. Aber vielleicht kalkuliert man den Preis für zwei neue Schläuche vor der Anschaffung des Anhängers gleich noch drauf.
Cykelsläp fungerar, en tub är defekt Vagnen sätts upp snabbt och enkelt. Att montera den på cykeln är också enkel och verkar stabil. Att göra om den till en handkärra är mer en gimmick och tyvärr för komplicerat att göra i två steg på stormarknadens parkeringsplats. Du kommer definitivt att smutsa ner händerna. Men det fungerar om man vill använda vagnen som handkärra under en längre tid. Att fästa regnskyddet är lite krångligt och det finns inte mycket plats kvar på toppen. Men det tjänar också i grunden sitt syfte. Det som var irriterande var att ett däckslang sprack vid den tomma provkörningen innan den användes första gången (se bild). Så jag beställde två ersättningsslangar. Jag litar inte på den andra längre heller. Detta är standardstorleken för många barncyklar. Så upphandling är inget problem. Men du kanske lägger till priset för två nya slangar innan du köper släpet.
Toller Anhänger Toller Anhänger. Klein auseinander baubar. Hierdurch super in der Garage zu verstauen, ohne zu viel Platz wegzunehmen. Einziger Mangel: ich habe es nicht hinbekommen, die Beleuchtung so zu installieren, dass man auf dem Gestell etwas überstehen lassen kann (hinten und vorne). Die Beleuchtung ist immer im Weg. Ich habe mir jetzt selbstklebende Reflektoren besorgt und angebracht
Bra trailer Bra trailer. Kan tas isär i små bitar. Detta gör det enkelt att förvara i garaget utan att ta för mycket plats. Det enda problemet: jag lyckades inte installera belysningen så att något kunde hänga över ramen (bak och fram). Belysningen är alltid i vägen. Jag skaffade nu självhäftande reflexer och fäste dem
Für das geld super Für den preis ist der anhänger wirklich super. Ich habe ein fully bike mit Radgröße 29 und ich könnte ohne anpassungen an der stange keine kurven fahren, da mein Hinterrad bei der kleinsten lenkbewegung bereits schleift. Aber sonst ist das ein wirklich sehr schönes produkt.
Bra för pengarna för priset är trailern riktigt bra. Jag har en helcykel med hjulstorlek 29 och jag skulle inte kunna svänga utan att justera stången eftersom mitt bakhjul släpar med minsta styrrörelse. Men annars är det en riktigt fin produkt.
Davvero un ottimo prodotto, resistente e con materiali di buona qualità. Ho dato 4 stelle al posto di 5 per due motivi: - il collegamento alla bici non è molto semplice - la parte verticale del lato corto non ha un rinforzo interno sufficiente e tende un po a piegarsi se c’è peso A parte ciò rimane un ottimo prodotto specialmente guardando il prezzo. Lo consiglio!
Verkligen en utmärkt produkt, motståndskraftig och med material av god kvalitet. Jag gav 4 stjärnor istället för 5 av två anledningar: - anslutningen till cykeln är inte särskilt enkel - den vertikala delen av kortsidan har inte tillräckligt med inre förstärkning och tenderar att böjas lite om det finns vikt är fortfarande en bra produkt, särskilt med tanke på priset. Jag rekommenderar det!
Grundsätzlich toller Hänger mit kleinen Designschwächen Nach dem Auspacken war ich von der insgesamt hochwertigen Anmutung für den Preis von knapp 72€ für die M Version durchaus überrascht. Gleich zu Beginn: Auf die Ladefläche passt bequem eine 60x40 Eurobox bzw. auch problemlos zwei Träger Cola 1 Liter oder zwei Kisten Bier. Der Zusammenbau gestaltet sich simpel. Reflektoren anmontieren, vormontierte Räder anstecken und mit Luft befüllen und die Deichsel anstecken. Hier haben schon mehrere Rezensenten bemerkt, dass es etwas frickelig und fummelig sein kann, die beiden Sicherungsstifte einzuführen. Hier wäre eine Ausführung der Deichsel als vierkant Rohr besser gewesen. Die Deichselkupplung wird mitgeliefert und ist je nach Fahrrad mehr oder weniger schwierig zu montieren und benötigt ggf. noch zusätzliches Material (Polygonadapter, alternative Steckachse/Schnellspanner). Da es hier aber zahlreiche Möglichkeiten gibt, will ich nicht näher darauf eingehen und dies ist bei jedem Hänger das Gleiche. Beim ersten Einsatz fällt sofort auf, dass man nur eine stark begrenzte Rechtskurve machen kann. Hier kommt es viel zu früh zu einem Kontakt mit dem Hinterrad. Das hätte der Hersteller leicht beheben können, wenn die Deichselaufnahme am Hänger nicht mittig sondern an der linken Seite des Hängers angebracht worden wäre. Da wurde die Entwicklung einfach nicht zu Ende gedacht. Toll ist, dass man die Räder und die Deichsel in den Hänger legen kann und alles unter die Abdeckhaube passt. Der Hänger landet im Keller in einem Schwerlastregalfach und ich kann auf dem Hänger noch zwei Klappboxen im Euroformat lagern. Zur maximalen Beladung von 40kg kann ich sagen, dass diese sich ziemlich sicher auf die STVZO Begrenzung bei ungebremsten Hängern bezieht. Die ganz Konstruktion würde bestimmt auch deutlich über 50kg aushalten. Mit dem Ständer bin ich noch so richtig warm geworden. Der hält für mein Empfinden schlicht und ergreifend nicht, aber evtl. mach ich beim Handling auch irgend etwas nicht ganz richtig. Das mögliche Drehen der Deichsel, um den Hänger auch als Handwagen nutzen zu können ist sicherlich ein nettes Feature, aber voll beladen ist ein Umbau eher schwierig bis nicht möglich. Das wäre schön gewesen um den Hänger dann vom abzukoppeln und direkt in die Wohnung fahren zu können. Insgesamt bin ich mit der Anschaffung zufrieden auch wenn ich in Zukunft sicherlich noch zu einem besser durchdachten, dafür aber dann mit Sicherheit auch deutlich teurerem Hänger greifen werde. Für die nächsten 4 bis 5 Jahre sollte das aber absolut in Ordnung sein.
I grund och botten en stor trailer med små designsvagheter Efter uppackning blev jag ganska förvånad över det övergripande högkvalitativa intrycket till ett pris av knappt 72 € för M-versionen. Redan i början: En 60x40 Eurobox passar bekvämt i lastutrymmet eller två 1 liters cola-behållare eller två lådor öl. Monteringen är enkel. Fäst reflexer, sätt på förmonterade hjul och fyll dem med luft och fäst dragstången. Flera recensenter har redan noterat att det kan vara lite krångligt och krångligt att sätta in de två låssprintarna. En utformning av dragstången som ett fyrkantsrör hade varit bättre här. Dragstångskopplingen ingår och är, beroende på cykel, mer eller mindre svår att montera och kan kräva ytterligare material (polygonadapter, alternativ genomgående axel/snabbkoppling). Eftersom det finns många alternativ här, vill jag inte gå in på dem mer i detalj och detta är samma för varje galge. När du först använder den märker du direkt att du bara kan göra en mycket begränsad högersväng. Här sker kontakten med bakhjulet alldeles för tidigt. Tillverkaren hade lätt kunnat åtgärda detta om dragstångsfästet på släpet inte hade placerats i mitten utan på vagnens vänstra sida. Utvecklingen var helt enkelt inte genomtänkt till slutet. Det som är bra är att man kan sätta hjulen och dragstången i släpet och allt får plats under kåpan. Släpet hamnar i en kraftig hylla i källaren och jag kan förvara två vikkartonger i euroformat på släpet. Angående maxlasten på 40 kg kan jag säga att detta nästan säkert avser STVZO-gränsen för obromsade släpvagnar. Hela konstruktionen skulle definitivt tåla långt över 50kg. Jag värmde verkligen upp till läktaren. Enligt mig håller det helt enkelt inte, men jag kanske inte gör något helt rätt när det kommer till att hantera det. Möjligheten att vända dragstången så att släpet även kan användas som vagn är förvisso en trevlig egenskap, men att konvertera den när den är fullastad är svårt eller till och med omöjligt. Det hade varit trevligt att kunna koppla av släpet och köra rakt in i lägenheten. Överlag är jag nöjd med köpet, även om jag i framtiden förvisso kommer att välja en bättre genomtänkt, men säkert mycket dyrare släp. Men det borde vara helt okej under de kommande 4 till 5 åren.
Très pratique. Achat pour road trip
Mycket praktiskt. Köp för roadtrip
Un buon prodotto, di acciaio verniciato, robusto e che si presta a molteplici usi. E compatto e si sente molto poco nel traino, anche da carico, non ondeggia o beccheggia più di tanto. I 40 kg di portata dichiarati sembrano realistici: ho trasportato 4 casse acqua da 1.5l oppure un serbatoio scarico camper da 40l senza problemi. Passiamo alle cose migliorabili: - il sistema per cambiare da carrello a mano a carrello bici è macchinoso, devi smontare i due perni, riposizionare l'asta a occhio e infilare nuovamente i due perni. Dopo un po' si prende la mano, ma poteva essere più immediato e funzionale. - a copertura fornita sembra di buona fattura ma serve a poco, molto meglio se fosse fornita anche una retina ferma bagagli.
En bra produkt, tillverkad av lackerat stål, robust och lämplig för flera användningsområden. Den är kompakt och känns väldigt lite vid bogsering, även när den är lastad, den svajar eller lutar inte mycket. Den deklarerade kapaciteten på 40 kg verkar realistisk: jag transporterade 4 stycken 1,5 l vattenlådor eller en 40 l husbilsavfallstank utan problem. Låt oss gå vidare till de saker som kan förbättras: - systemet för att byta från en handvagn till en cykelvagn är besvärligt, du måste ta bort de två stiften, placera om staven för ögat och sätta in de två stiften igen. Efter ett tag får man kläm på det, men det kunde ha varit mer omedelbart och funktionellt. - Det medföljande fodralet verkar vara av bra kvalitet men är till liten nytta, mycket bättre om ett bagagenät också levererades.
Der Anhänger läuft sehr schön mit, habe gleich einen Sack Katoffeln transportiert, top.
Der Ständer klappert etwas und der die Regenplane hält leider nicht lange dicht, deshalb einen Stern Abzug.
Trailern går väldigt fint, jag transporterade genast en säck potatis, jättebra. Stativet skramlar lite och tyvärr sitter inte regnskyddet tätt länge så en stjärna dras av.
Cette remorque de vélo semble solide. Il faut penser qu'elle est plus large que le vélo car elle ne passe pas forcément là où le vélo passe. J'ai heurté une bordure de trottoir dans un virage. La bâche bleue est bien mais si on charge dedans un objet plus haut, on ne peut plus refermer la bâche, ni la faire tenir par les attaches velcro qui deviennent trop courtes. Mettre des tendeurs pour sécuriser le chargement est difficile, car il y a peu de point d'attache possible, la toile de base enveloppant les tubes de la structure - à moins de la percer - L'attelage coté vélo avait un perçage trop petit en diamètre pour mon vélo, j'ai du repercer au diamètre 12 et usiner le creux recevant l'écrou de serrage - Vélo Engwe Engine Pro -
Denna cykelvagn verkar robust. Man måste tänka att den är bredare än cykeln eftersom den inte nödvändigtvis går dit cykeln går. Jag körde på en trottoarkant i en sväng. Den blå presenningen är bra men om du lastar ett högre föremål inuti kan du inte längre stänga presenningen, inte heller hålla den på plats med kardborrefästena som blir för korta. Att sätta spännare för att säkra lasten är svårt, eftersom det finns få möjliga fästpunkter, basduken omsluter strukturens rör - såvida du inte borrar den - Kroken på cykelsidan hade ett hål som var för litet i diameter för min cykel , jag var tvungen att borra om till diameter 12 och bearbeta hålet som tog emot åtdragningsmuttern - Engwe Engine Pro Bike -
Le gomme allentate sono state curate con mia soddisfazione. Dopo averlo usato per trasportare vari carichi ho deciso che l'agganciamento è solo da perdere, con un carico di qualsiasi tipo, e più pesante è il carico, peggio è, il rimorchio si muove costantemente sull'agganciamento e lo senti nella bici. Il problema è due volte. Dove la barra di intoppo si attacca al telaio del rimorchio è molto allentata. Il collegamento alla bici è ancora più allentato. Finisce per essere come se la bici fosse attaccata alla bici con un prezzo corto di corda e sloches avanti e indietro costantemente spingendo e poi improvvisamente tirando sulla bici. Il perno del ricevitore montato sulla bici richiedeva alcune modifiche in modo che non girasse e si muovesse avanti e indietro sotto il morsetto a sgancio rapido. Era risolvibile. La molla tra quel perno e la barra di intoppo è allentata nella barra di intoppo e anche il raccordo all'altra estremità della molla che scorre sul ricevitore è molto allentato. Questo intoppo è molto comune in Europa, non ne ho mai usato uno prima perché ho usato solo Burley Trailers che usa il proprio design di intoppo. Ho trovato per un po' più del doppio del prezzo di questo rimorchio che potevo ottenere un Burley spedito dalla Germania, quindi ho sostituito questo rimorchio. Questo rimorchio è convertibile in un carrello a mano ed è così che sarà usato d'ora in poi. Mi piace molto questo piccolo carrello di un rimorchio, e se non sei particolare su come ci si sente a trainare, soprattutto pesantemente caricato, è un bel design compatto che va bene ovunque. Originale: Nel giro di pochi minuti dal gonfiaggio delle gomme il perlina su un pneumatico si è staccato dal cerchio e la camera d'aria è esplosa. Ho messo un nuovo tubo, mi sono preoccupato di gonfiarlo completamente e ho dovuto regolare il pneumatico più volte per mantenere il tallone che toccasse il cerchio. Ho ordinato pneumatici di qualità, sperando che non sia il cerchio ad essere troppo piccolo. Detto questo, sembra ben costruito se forse sovracostruite. Il calcio da solo deve pesare qualche chilo e probabilmente lo taglierò. Tutto è acciaio saldato. Il cavalletto è per quando lo usi come carrello a mano, lo mantiene livellato quando lasci andare la maniglia. In realtà è costruito più come un carrello da giardino che puoi tirare con una bicicletta. Il mio Burley in alluminio era quasi senza peso. Probabilmente otterrò molto uso da questo però. Within a few minutes of inflating the tires the bead on one tire came off the rim and the inner tube exploded. I put a new tube in, care fully inflating it and had to adjust the tire several times to keep the bead touching the rim. I have ordered quality tires, hoping it is not the rim that is too small. That said, it seems well built if maybe over built. The kick stand alone must weigh a few kilograms and I will likely cut it off. Everything is welded steel. The kick stand is for when you use it as a hand cart, keeps it level when you let go of the handle. It actually is built more like a garden cart that you can pull with a bike. My aluminum Burley was nearly weightless. I will likely get a lot of use out of this one though.
De lösa däcken sköttes till min belåtenhet. Efter att ha använt den för att bära olika laster bestämde jag mig för att dragkroken är bara att tappa, med en belastning av något slag, och ju tyngre belastning, desto värre är det, släpet rör sig hela tiden på draget och man känner det i cykeln. Problemet är dubbelt. Där dragstången fäster på släpvagnsramen är mycket löst. Kopplingen till cykeln är ännu lösare. Det slutar med att cykeln är fäst vid cykeln med ett kort pris av rep och slingor fram och tillbaka som ständigt trycker och sedan plötsligt drar i cykeln. Det cykelmonterade mottagarstiftet krävde viss modifiering så att det inte skulle snurra och röra sig fram och tillbaka under snabbkopplingsklämman. Det gick att fixa. Fjädern mellan den tappen och dragstången är lös i dragstången och beslaget på andra änden av fjädern som glider på mottagaren är också mycket löst. Denna dragkrok är väldigt vanlig i Europa, jag har aldrig använt en tidigare då jag bara har använt Burley Trailers som använder sin egen dragkonstruktion. Jag hittade för lite mer än det dubbla priset av denna trailer att jag kunde få en Burley skickad från Tyskland, så jag bytte ut denna trailer. Denna släpvagn är ombyggd till en handtruck och det är så den kommer att användas från och med nu. Jag gillar verkligen den här lilla dockan av en släpvagn, och om du inte är noggrann med hur det känns att dra, särskilt tungt lastat, är det en snygg kompakt design som går överallt. Original: Inom några minuter efter att däcken pumpats loss lossnade vulsten på ett däck från fälgen och slangen exploderade. Jag satte i en ny slang, passade på att pumpa upp den fullt ut och fick justera däcket flera gånger för att hålla pärlan i kontakt med fälgen. Jag beställde kvalitetsdäck i hopp om att det inte är fälgen som är för liten. Som sagt, det verkar välbyggt om kanske överbyggt. Bara stocken måste väga några pund och jag ska nog klippa den. Allt är svetsat stål. Stativet är till för när du använder det som en handtruck, det håller det plant när du släpper handtaget. Den är faktiskt mer byggd som en trädgårdsvagn som man kan dra med en cykel. Min aluminium Burley var nästan viktlös. Jag kommer antagligen få mycket nytta av detta dock. Inom några minuter efter att däcken pumpats upp lossnade pärlan på det ena däcket från fälgen och innerslangen exploderade. Jag satte i en ny slang, var noga med att pumpa upp den helt och var tvungen att justera däcket flera gånger för att hålla pärlan i kontakt med fälgen. Jag har beställt kvalitetsdäck i hopp om att det inte är fälgen som är för liten. Som sagt, det verkar välbyggt om kanske överbyggt. Enbart sparkstativet måste väga några kilo och jag kommer sannolikt att skära av det. Allt är svetsat stål. Sparkstället är till för när du använder det som handvagn, håller det plant när du släpper handtaget. Den är faktiskt mer byggd som en trädgårdsvagn som du kan dra med en cykel. Min aluminium Burley var nästan viktlös. Jag kommer förmodligen att få mycket användning av den här dock.
Mi è arrivato con tutti gli accessori già montati sul palo di connessione con la bici. Meglio ancora!
Den kom med alla tillbehör redan monterade på anslutningsstolpen med cykeln. Ännu bättre!
Buen articulo , aguanta mucho facil de montar aunque el sistema hace que se mueva un poco en marcha
Bra artikel, den håller mycket, lätt att montera, även om systemet får den att röra sig lite under körning.
Er funktioniert Der Zusammenbau des Anhängers ist selbsterklärend und innerhalb kürzester Zeit fertig. Die Nähte von dem Stoff sind nicht sehr stabil! Ansonsten macht das Teil einen sehr guten Eindruck. Beim ersten Einsatz wurde ein Großeinkauf eingeladen. Das hat der Anhänger super weg gesteckt. Für mich ist das Fahrverhalten ein wenig gewöhnungsbedürfdig. Das liegt an der Art der Anhängerkupplung. Mein alter Anhänger hatte keine Feder zwischen Fahrrad und Anhänger. Der neue schon. Man merkt beim beladenen Anhänger wie die Feder arbeitet und im ersten Moment kam mir das Fahrverhalten gerade bei sehr geringer Geschwindigkeit bzw. beim anfahren sehr instabil vor. Die Feder kann sich halt Längen und zusammen ziehen und das Fahrrad wird somit ein wenig beschleunigt und im nächsten Moment gebremst. Ist man erstmal unterwegs, und hat seine Reisegeschwindigkeit erreicht, legt sich das Gefühl auch recht schnell und der Anhänger liegt satt hinter dem Fahrrad. Generell fahre ich meine Anhänger mit ca 0,8-1bar Druck. Somit können die Reifen walken und ein springen wird vermieden. Es passt locker eine große klappbox in die Ladefläche. Wie gut der Anhänger wirklich ist wird sich in den nächsten 10 Jahren beweisen. Bisher bin ich zuversichtlich. Außer die Stoff tasche. Ich denke da muss bald der Schneider des Vertrauens nacharbeiten
Det fungerar att montera släpvagnen är självförklarande och kan genomföras på mycket kort tid. Sömmarna på tyget är inte särskilt stabila! Annars gör delen ett mycket bra intryck. Under det första uppdraget bjöds det in till ett storköp. Trailern klarade det riktigt bra. För mig kräver körbeteendet lite tillvänjning. Detta beror på typen av släpvagnskoppling. Min gamla släpvagn hade ingen fjäder mellan cykeln och släpet. Det gör den nya. Man märker hur fjädern fungerar när släpet är lastat och till en början verkade körbeteendet väldigt instabilt för mig, speciellt i väldigt låga hastigheter eller vid start. Fjädern kan förlängas och dra ihop sig och cykeln accelereras lite och bromsas i nästa ögonblick. När du väl är i farten och har nått din marschfart försvinner känslan ganska snabbt och släpet ligger stadigt bakom cykeln. Jag kör vanligtvis mina släp med ett tryck på runt 0,8-1 bar. Detta gör att däcken kan böjas och hindrar dem från att hoppa. En stor hopfällbar låda får lätt plats i lastutrymmet. Hur bra trailern verkligen är kommer att bevisas under de kommande 10 åren. Än så länge är jag säker. Förutom tygpåsen. Jag tror att en pålitlig skräddare måste göra lite arbete snart
Gestern erhielt ich sehr zügig den bestellten Klarfit-Anhänger. Eigentlich eine geniale Konstruktion für einen leichten, kleinen Anhänger um auch die etwas größeren Einkäufe per Fahrrad nach Hause zu bringen. Er war auch schnell zusammengebaut. Nur noch die Reifen mussten aufgepumpt werden. Der erste Reifen lies sich mit der Fußpumpe erstmal nicht befüllen. An der nahe gelegen Tankstelle klappte es aber dann ... peng - der Schlauch war geplatzt. Bei zweiten Reifen funktionierte es dagegen anstandslos. Gestern gleich eine Email an den Verkäufer geschrieben ... Die Antwort steht noch aus. Da ich nicht nur aus Nachhaltigkeitsgründen alles wieder zurücksenden wollte, beschaffte ich mir heute einen Ersatzschlauch für 7,90 €. Ach ja, dan ist ja noch so ein Ding unterm Anhänger. Das soll wohl eine Stütze sein, falls der Anhänger abgestellt werden. Aber wie der sich ausklappen lässt, das ist ein Rätsel. Die hölzerne Ladefläche ist optisch (noch) sehr ansprechend. Nach ein paar Transportfahrten mit Getränkekisten wird sie aber nicht mehr so aussehen. Toll wäre eine Gummi-Antirutschmatte und dass auch aus Gründen der Ladungssicherung. Dennoch gefällt mir der Anhänger sehr gut. Preislich hätte eine Matte drin sein können. Mit den genannten Problemen ist das Preis-Leistungs-Verhältnis ausreichend.
Igår fick jag väldigt snabbt den beställda Klarfit trailern. Egentligen en genial konstruktion för en lätt liten släpvagn för att ta hem de lite större inköpen på cykel. Det gick också snabbt att montera. Bara däcken behövde pumpas upp. Det första däcket kunde först inte fyllas med fotpumpen. Men så funkade det på den närliggande macken... pang - slangen hade spruckit. Med det andra däcket fungerade det däremot utan problem. Skrev ett mail till säljaren igår... Svaret väntar fortfarande. Eftersom jag inte bara ville skicka tillbaka allt av hållbarhetsskäl, skaffade jag mig ett ersättningsrör för €7,90 idag. Åh ja, det finns en annan sak under trailern. Det borde nog vara ett stöd om släpet står parkerat. Men hur det utvecklas är ett mysterium. Lastytan i trä är visuellt (fortfarande) mycket tilltalande. Efter några transportturer med lådor med drycker kommer det dock inte se ut så här längre. En halkskyddsmatta av gummi skulle vara toppen, även av lastsäkringsskäl. Ändå gillar jag verkligen trailern. Prismässigt hade en matta kunnat medfölja. Med de nämnda problemen är pris-prestanda-förhållandet tillräckligt.
Ich habe die Holzfläche nochmals versiegelt, ein Anti-Rutschband aufgeklebt. Der unten angebrachte Ständer ist etwas unglücklich. Die Wendigkeit ist in Ordnung. Preis und Leistung sind okay.
Jag tätade träytan igen och satte fast på halkskyddstejp. Stativet fäst i botten är lite olyckligt. Manövrerbarheten är bra. Pris och prestanda är okej.
Schnell auf und abgebaut zum Transport. Läuft sehr leicht hinter Fahrrad und als Handwagen.
Snabbt monterad och demonterad för transport. Går väldigt lätt bakom cykeln och som handtruck.
Fast deliver, and Good quality of product, how I was expecting
Snabb leverans och bra kvalitet på produkten, som jag förväntade mig
Ließ sich einfach montieren. Ist absolut wertig und robust Ich bin sehr zufrieden.
Var lätt att montera. Är absolut värdefull och robust Jag är mycket nöjd.
Ich habe mir diesen Anhänger bestellt, weil ich halt nur mit dem Fahrrad unterwegs bin und auch mal größere Sachen transportieren wollte. Das geht mit diesem Anhänger sehr gut, wenn man ihn „nackt“ benutzt, also ohne die Schale. Ich konnte damit schon einige längere Pakete transportieren. Man sollte halt passende Spanngurte benutzen.
Jag beställde denna trailer eftersom jag bara cyklar och ibland ville transportera större saker. Detta fungerar väldigt bra med detta hängsmycke om du använder det "nakent", dvs utan skal. Jag kunde transportera några längre paket med den. Lämpliga remmar bör användas.
Das Paket kam mit DHL also somit einen Tag später als angekündigt. Kann keiner beeinflussen. Es war ohne sichtbare Schäden was schonmal gut war. Nach dem es dann geöffnet war musste festgestellt werden, dass der Transportschutz zwischen den Reifen und dem Holz etwas zu mager war so das es zu Druckstellen auf dem Holz gekommen ist welche ich nicht wirklich für der Rede wert halte. Aber es ist immer noch neu Ware also daher ️ . Hier an der Stelle einen freundlichen Hinweis an den Verkäufer. Dann musste ich feststellen das sich die Verleimung an einer Kante gelöst hat. Nichts desto trotz habe ich den Hänger aufgebaut und festgestellt, dass es ein (in dieser Preisklasse) gut durchdachter Hänger ist. Es vom Hänger zum Handwagen umstecken (leer) ging bei mir in weniger als 2 Minuten. Zudem finde ich das Ding super schick. Ich werde eh einige Modifikationen wie =Antirutsch, Stoßschutz und eine Lasierung vornehmen. Also Verkäufer kontaktiert. Welcher sich wirklich sehr kompetent und zuvorkommend zeigte. Daher der 5. Stern und meinen Dank an den Verkäufer. Kann sowohl den Hänger als auch den Händler empfehlen. Update: Hänger am Fahrrad geht echt gut. Ich war damit einkaufen. Beladen geht es besser als gehofft. Als Handwagen macht es Eindruck wenn man damit in den Supermarkt reingeht,seinen Einkauf auf den Hänger von Hänger auf das Band wieder Hänger und tschüss. Hingucker hatten wir auch schon die Bemerkungen wie cooles Teil, gute Idee begleitet haben.
Så paketet kom med DHL en dag senare än meddelat. Kan inte påverka någon. Det var inga synliga skador, vilket var bra. Efter att den öppnats fick det konstateras att transportskyddet mellan däcken och virket var lite för tunt så att det blev tryckpunkter på träet som jag inte riktigt tycker är värt att nämna. Men det är fortfarande nytt, så det är därför️. Här är ett vänligt meddelande till säljaren. Då insåg jag att limmet på ena kanten hade lossnat. Trots det satte jag upp släpet och konstaterade att det är en genomtänkt släp (i den här prisklassen). Att byta den från trailern till handbilen (tom) tog mig mindre än 2 minuter. Dessutom tycker jag att den är supersöt. Jag ska göra några modifieringar som = halkskydd, stötskydd och en glasyr i alla fall. Så kontaktade säljaren. Som verkligen var väldigt kompetent och artig. Därav den 5:e stjärnan och mitt tack till säljaren. Kan rekommendera både släpvagnen och återförsäljaren. Uppdatering: trailer på cykeln fungerar riktigt bra. Jag gick och handlade med den. Laddningen är bättre än hoppats. Som handtruck gör den intryck när du går till snabbköpet med den, lägger ditt köp på släpet från släpet till bältet igen och hejdå. Vi hade redan blickfång när vi ackompanjerade kommentarerna som cool del, bra idé.
Ich habe den Anhänger jetzt 6 Monaten in Gebrauch und absolut zufrieden. Ich habe schon ständig in gebraucht und er hält alles aus. Habe schon 3 Kisten Getränke damit tranportier und er hält es aus. Wenn er leer ist klappern und scheppert er ein wenig aber das stört nicht. Gute Preis Leistung und sehr flexibel beim beladen da er keine ladebordwand hat.
Jag har använt trailern i 6 månader nu och är helt nöjd. Jag har använt det hela tiden och det kan ta vad som helst. Har redan transporterat 3 lådor med drinkar med den och den klarar det. När det är tomt så skramlar och skramlar det lite, men det stör dig inte. Bra valuta för pengarna och mycket flexibel vid lastning eftersom den inte har någon bakgavellyft.
Also verpackung ok, zusammenbau auch OK. je nach bedarf kannst Du das DING ausbauen, Leiste hinten Leiste vorne und nichts rutscht runter. Ein Antirutsch unterlegt und Du fährst wirklich sicher. ! Also mit 4 Eurokisten ( klein ) oder 2 Eurokisten groß bin ich schon unterwegs gewesen und 100% sicher gefahren. Die Kurven zu der Seite wo Du die Achse befestigt hast, solltest Du nicht so eng nehmen. Aber 100% sicheres Fahren als mit einem Lastenrad mit dicker Kiste. Selbst bei "vollgas" und "NOTBREMSE" bleibt der Hänger hinter Dir und überholt Dich nicht ! :-) Wenn Du dir den kaufst, wirst Du freude haben. Also gute Fahrt. Leider schläft nur der SERVICE wenn was ist, musst Du etwas ( viel ) Zeit mitbringen, da liegt ELEKTRONIK STAR-DE einiges anderen hinterher ! Du musst hartnäckig sein und nicht aufgeben ! Daher nur 4 Sterne , wäre der SERVICE BESSER, hätte ich für den HÄNGER 5 Sterne gegeben !
Så förpackning ok, montering också ok. Beroende på dina behov kan du utöka DING, stången vid den bakre stången framtill och ingenting glider ner. Ett halkskydd och du kör riktigt säkert. ! Så med 4 euro lådor (små) eller 2 euro lådor stora har jag redan varit på vägen och kört 100% säkert. Man ska inte ta kurvorna åt sidan där man fäste axeln så hårt. Men 100% säkrare körning än med en lastcykel med stor låda. Även med "full gas" och "NÖDBROMS" stannar släpet bakom dig och kör inte om dig! :-) Om du köper den blir du glad. Så ha en bra resa. Tyvärr är det bara SERVICE som sover om något händer, man måste ha med sig lite (mycket) tid, ELEKTRONIK STAR-DE ligger efter några av de andra! Du måste vara uthållig och inte ge upp! Därför bara 4 stjärnor, om SERVICE hade varit BÄTTRE, skulle jag ha gett HANGER 5 stjärnor!
Ein guter Fahrradanhänger der nach kleinen Modifikationen ein lange Haltbarkeit verspricht. Nach dem Kauf wurden alle Schrauben gegen Edelstahlvarianten ausgetauscht. Zudem wurden die Enden der Federn mit Schrumpfschlauch versehen. Nach drei Wochen Ostsee Urlaub ist die Funktion einwandfrei. Nichts quitscht, klappert oder gibt irgendwelche Geräusche von sich. Der Metallrohrrahmen ist gut zur Befestigung von Befestigungsgummis geeignet. Wir haben täglich ein SUP, Strandmuschel, Sonnenschirm, Windschutz, Handtücher, Getränke und diverse Spielsachen mit ihm transportiert. Fazit: empfehlenswert! Ich würde ihn immer wieder kaufen. P.S. bei der Holzvariante empfehle ich schlicht und ergreifend eine Lackierung nach Lieferung.
En bra cykelvagn som utlovar lång livslängd efter små modifieringar. Efter köpet byttes alla skruvar mot rostfria varianter. Dessutom var fjädrarnas ändar försedda med krympslang. Efter tre veckors semester i Östersjön är funktionen perfekt. Inget gnisslar, skramlar eller låter. Den rörformade metallramen är väl lämpad för att fästa fästgummi. Vi transporterade med honom en SUP, strandskal, parasoll, vindskydd, handdukar, drinkar och olika leksaker varje dag. Slutsats: rekommenderas! Jag skulle köpa honom om och om igen. PS med trävarianten, jag rekommenderar helt enkelt att måla den efter leverans.
Holz und Metall zu einem praktischen und alltagstauglich Design verbunden. Preisleistung sehr gut. Verhältnismäßig leicht und stabil, schnell aufgebaut und die Kupplung ist sehr dezent am Fahrrad angebracht auch wenn der Anhänger nicht angebracht ist. Drei Punkte die man beachten sollte sind die etwas schlechte Umdrehung der Räder (durch das schnell fix System) Die Holzauflage alleine biete keinen wegrutschschutz nach hinten sowie auslaufschutz zur Seite, was manchmal zum Kontakt des Gepäcks mit den Rädern verursacht. Abhilfe schaft da eine Tasche oder die mitgelieferten Spanngurte
Trä och metall kombinerat i en praktisk och vardaglig design. Pris/erbjudande: Mycket bra. Relativt lätt och stabil, snabb att sätta upp och dragkroken sitter väldigt diskret fast på cykeln även när släpet inte sitter fast. Tre punkter att notera är den något dåliga rotationen av hjulen (på grund av quick fix-systemet) Trädynan ensam ger inget skydd mot att glida bakåt eller läcka åt sidan, vilket ibland gör att bagaget kommer i kontakt med hjul. En väska eller de medföljande remmarna kan hjälpa
Anhänger: Der Anhänger ist schick, aber das Holz ist weich und ein Eck war bei mir beschädigt. Die Ware liegt quasi ungeschützt in einem Karton. Abgesehen davon, dass man das Holz noch behandeln sollte und Rücklichter vorgeschrieben sind, die man noch organisieren muss, bin ich eigentlich zufrieden. Er läuft ohne Klappern hinterher, soweit man das ohne Federung erwarten kann und man kann ihn leicht zerlegen/verstauen/transportieren. Aber die Zurrgurte, die Tasche, enge Kurven und den Deichsel wechseln. Na ja! Zum Händler komme ich dann auch noch. Die Zurrgurte sind umständlich und man müsste bei kleineren Transporten die überlangen Dinger irgendwo verstauen, dass sie nicht in die Speichen kommen. Schön, daß sie dabei sind, aber wirklich praktisch sieht anders aus. Die Zubehörtasche dagegen scheint ja ideal zu sein, aber auch diese ist nicht so praktisch, wie man denkt. Sie ist labbelig und bleibt von alleine nicht einmal stehen, sodass auch hier immer eingerollt werden muss, man sollte davor die beiden Henkel auch noch mit einem Klettverschluss zusammen machen und die Henkel dann gleich mit der Tasche zusammen einrollen, sodass die Henkel nicht irgendwo noch in die Speichen geraten. Es hängt sonst einfach überall etwas herunter. Die eingerollte "Wurst" wird dann nicht wie bei einem Seesack, wo beide Enden zusammengeklippt werden, verschlossen, sondern jedes Ende wird nach unten mit einem eigenen Klipp fixiert. Also wenn man etwas aus der Tasche holen will, muss man erst einmal beide Klipps öffnen, (geht einhändig nicht, da sie noch gesichert sind, also umständlich), dann wird aufgerollt, dann werden die Henkel auseinander gemacht und dann hat man erst Zugriff. Deutlich umständlicher als ich es mir vorgestellt hatte. Zudem die Tasche dann nicht einmal offen stehen bleibt, sondern völlig kraftlos in sich zusammensackt, auch hier hatte ich die Vorstellung, dass ich zum Beispiel einkaufen gehen könnte und die freistehende Tasche einfach füllen oder entleeren könnte. Selbst wenn man sie so halb zum Stehen bekäme, würden die Henkel sich wieder frei baumelnd um die Räder wickeln. Es geht einfach nicht, Punkt. ... und das Be- und Entladen wird auch zum Gefummel. Bei engen Kurven habe ich direkt in den ersten 10 min schon zweimal gemerkt, dass ich Rechtskurven nur mit begrenztem Radius fahren kann, da sonst der Deichsel gegen mein Hinterrad läuft. Ich habe ein 27.5 Zoll-Rad, aber das würde auch bestimmt mit einem 26 Zoll passieren. Man denkt, dass es nicht so häufig vorkommt, aber alleine heute ist das vier mal passiert. Mit dem Fahrrad ist man eben doch extrem wendig und mit meinem Kinderanhänger ist das zum Beispiel nie passiert. Ist kein Beinbruch, aber auch nicht ideal. Den Deichsel in die andere Position zu wechseln hatte ich mir ebenfalls einfacher erhofft. Meine Idee war, daß ich mit diesem Anhänger zum Einkaufen fahre, dann zum Handwagen umbaue, also direkt im Geschäft belade und anschließend natürlich wieder mit dem Fahrrad nachhause fahre. Für den Umbau liegt man dann aber auf dem Supermarktparkplatz und versucht die Bolzen in die Löcher zu bekommen. Das ist ein Geduldsspiel und hätte mit einer Führung des Deichsels deutlich erleichtert werden können. Wenn man eben nicht alles selber macht. :-) Auch kein Beinbruch, aber wieder nicht so praktisch, wie man sich das vorstellt und so geht überall ein bisschen Alltagsnutzen verloren und man ist gespannt, wie viel man am Schluss dann tatsächlich mit dem Anhänger einkaufen geht. Es wäre ja eigentlich auch noch eine tolle Vorstellung gewesen, wenn man zuhause in der Tiefgarage dann wieder auf Handwagen umbaut, in den Lift geht und seinen Einkauf vom Supermarkt ohne einmal umladen in der Wohnung hat. Wäre doch super, aber ich glaube, dass ich noch nicht einmal zum Einkaufen umbauen werde. Ist einfach zu umständlich. Vielleicht geht ja noch einer mit Grips an die Version 2.0. :-) Fazit: Wer das Holz noch behandeln und Rücklichter organisieren will, keine enge Rechtskurven fahren möchte und nicht unbedingt den Anhänger zum Einkaufen, oder häufigen Öffnen und Verschliessen möchte, auch wer nicht häufig etwas neu verzurren, sondern eher belädt und dann längere Strecken fährt, der bekommt ein schickes Ding, das ganz gut hinterläuft (hat aber natürlich keine Federung) und das praktisch verstaut oder auch transportiert werden kann. Wer den Anhänger im Urlaub oder am Zweitwohnsitz braucht, möchte natürlich einen leichten und kompakten Anhänger. Das kann der Anhänger wiederum wirklich gut. Händler: Beim Händler Chal-Tec oder auch Elektronik irgendwas, er firmiert unter verschiedenen Namen, werde ich allerdings nicht mehr bestellen. Der Anhänger lag ungeschützt einfach in einem Karton und ein Eck war beschädigt. Da der Karton nicht beschädigt war, gehe ich davon aus, daß der Händler beschädigte Ware verschickt hat. Man kann es ja mal probieren und siehe da, es hat auch noch funktioniert, weil ich den Anhänger für den Urlaub eingeplant hatte und anscheinend den letzten vor Ausverkauf bekommen habe. Hätte es noch einen zweiten irgendwo gegeben, wäre dieser zurückgegangen. Aber so war ich fast gezwungen, den beschädigten zu behalten. Dass der Anhänger ausverkauft war, habe ich aber erst gemerkt, als ich woanders bestellen wollte und hat mit dem schlechten Service erst einmal nichts zu tun. Der Händler hat weder auf die E-Mail über Amazon, noch auf die 2 Mails an seine Firmenadresse bzgl. eines Rabattes wegen der Beschädigung reagiert. Auch telefonisch war er nicht erreichbar, da er sich einen völlig überlasteten Telefonservice gebucht hat. Man klickt sich erst einmal durch einen Automaten, bis man dann ewig in der Warteschleife hängt. Null Service. Die simple Rücksendung hätte aber funktioniert, Amazon sei Dank! Also wenn jemand den Anhänger mit seinen kleinen Vor- und Nachteilen kaufen will, dann vielleicht lieber bei einem Händler, der sich auch professionell verhält.
Hänge: Hänget är fint, men träet är mjukt och jag hade ett skadat hörn. Varorna ligger nästan oskyddade i en kartong. Förutom att träet fortfarande behöver behandlas och bakljus är obligatoriskt, som fortfarande måste ordnas, är jag faktiskt nöjd. Den följer med utan att skramla så långt man kan förvänta sig utan fjädring och den är lätt att plocka isär/stuva/transportera. Men surrningsbanden, väskan, snäva svängar och dragstången byter. Jaja! Då går jag till återförsäljaren. Surrningsremmarna är krångliga och för mindre transporter skulle man behöva stuva in de alltför långa sakerna någonstans så att de inte fastnar i ekrarna. Det är trevligt att de finns där, men riktigt praktiska saker ser annorlunda ut. Accessoarväskan däremot verkar idealisk, men den är inte så praktisk som man kan tro. Den är slapp och står inte ens upp av sig själv, så du måste alltid rulla ihop den, du bör även koppla ihop de två handtagen med kardborre i förväg och sedan rulla ihop dem tillsammans med väskan så att handtagen inte får fastnat någonstans som ekrarna gissade. Annars bara hänger något överallt. Den ihoprullade "korven" stängs då inte som en kappsäck, där båda ändarna klipps ihop, utan varje ände fixeras i botten med en egen klämma. Så om du vill få ut något ur väskan måste du först öppna båda clipsen (kan inte göras med en hand eftersom de fortfarande sitter fast, så besvärligt), sedan rullas det ihop, sedan separeras handtagen och sedan ha tillgång till. Mycket mer komplicerat än jag hade föreställt mig. Dessutom håller väskan inte ens öppen utan faller ihop helt maktlös, även här fick jag tanken att jag till exempel kunde gå och handla och helt enkelt fylla eller tömma den fristående väskan. Även om man kunde få dem att stanna till halvt, skulle handtagen återigen linda sig runt hjulen, dinglande fritt. Det fungerar bara inte, punkt. ... och lastning och lossning blir famlande. I snäva kurvor märkte jag två gånger under de första 10 minuterna att jag bara kan ta högerböjar med begränsad radie, annars skulle dragstången träffa mitt bakhjul. Jag har ett 27,5 tums hjul, men det skulle säkert hända med ett 26 tum. Man kanske tror att det inte händer så ofta, men bara idag hände det fyra gånger. Med en cykel är man extremt manövrerbar och det har aldrig hänt med min barnvagn till exempel. Det är inte ett brutet ben, men det är inte heller idealiskt. Jag hade också hoppats att det skulle vara lättare att ställa rorkulten till det andra läget. Min tanke var att jag skulle åka och handla med den här släpvagnen, sedan göra om den till en vagn, d.v.s. lasta den direkt i butiken och sedan såklart cykla hem igen. Men för ombyggnaden ligger du på stormarknadens parkeringsplats och försöker få in bultarna i hålen. Detta är ett spel av tålamod och kunde ha gjorts mycket lättare genom att styra dragstången. Om du inte gör allt själv. :-) Inte ett brutet ben heller, men återigen inte så praktiskt som man skulle kunna föreställa sig och så försvinner lite vardagsanvändning överallt och man är nyfiken på att se hur mycket man faktiskt handlar med släpvagnen till slut. Det hade faktiskt varit en utmärkt idé om du konverterade tillbaka till handvagnar i den underjordiska parkeringen hemma, gick in i hissen och hade din stormarknad att handla i din lägenhet utan att behöva ladda om den. Det skulle vara bra, men jag tror inte att jag ens kommer att konvertera det för shopping än. Det är bara för krångligt. Kanske kommer någon med hjärnor att gå till version 2.0. :-) Slutsats: Om du ändå vill behandla träet och organisera bakljusen, inte vill köra snäva högerkurvor och inte nödvändigtvis vill använda släpvagnen för shopping, eller ofta öppna och stänga, även om man surrar inte ofta något nytt, utan hellre lastar det och sedan åker längre sträckor körer, han får en tjusig sak som går rätt bra bakom (men självklart inte har någon fjädring) och som praktiskt taget kan stuvas undan eller transporteras. Den som behöver släpet på semestern eller i ett andra hem vill naturligtvis ha en lätt och kompakt släp. Trailern kan göra det riktigt bra. Återförsäljare: Något från återförsäljaren Chal-Tec eller Electronics, han verkar under olika namn, men jag kommer inte att beställa igen. Hänget låg helt enkelt oskyddat i en låda och ena hörnet var skadat. Eftersom kartongen inte var skadad antar jag att säljaren skickat skadade varor. Du kan prova och se, det fungerade fortfarande eftersom jag hade planerat trailern för min semester och tydligen fick den sista innan den var slutsåld. Om det hade funnits en andra någonstans, skulle den ha gått tillbaka. Men så jag var nästan tvungen att behålla den skadade. Jag märkte bara att släpet var slut när jag ville beställa någon annanstans och det har inget med den dåliga servicen att göra. Återförsäljaren svarade inte på e-postmeddelandet via Amazon eller på de 2 e-postmeddelandena till hans företagsadress angående rabatt på grund av skadan. Han gick inte att nå på telefon heller, eftersom han hade bokat en helt överbelastad telefontjänst. Du klickar dig igenom en maskin först, tills du står i kö för alltid. Noll service. Den enkla returen skulle ha fungerat, tack vare Amazon! Så om någon vill köpa släpet med dess små för- och nackdelar så kanske det är bättre att gå till en återförsäljare som också beter sig professionellt.
Habe den Anhänger als Einkaufshilfe mit dem Fahrrad bestellt und beim Baumarkt eine Alukiste dazugekauft. Die Alukiste konnte ich super mit den hier mitgelieferten Spanngurten befestigen. Eine dünne Antirutschmatte darunter und der Anhänger tut was er soll. Wenn man alles schön festzurrt, läuft der Wagen leise wie ein Kätzchen, kein lautes Rattern oder Klappern zu hören. Ich fahre jedoch immer auf Teer oder feinem Schotter; wer auf Kopfsteinpflaster fährt und über einen lauten Anhänger lamentiert, der sollte sich vielleicht überlegen, ob der Anspruch für einen Fahrradanhänger womöglich ein wenig hoch ist. Die Räder sind leicht zu (de)-montieren und auch die Stütze funktioniert super (man muss sie allerdings zunächst umstecken, damit sie einsatzbereit ist). Ich habe den Anhänger zwar erst wenige Monate, aber bisher habe ich noch kein Problem gehabt. zur Lieferung: Die Verpackung des Anhängers ist leider nicht hinreichend durchdacht. Die Verpackung war sehr kaputt und die Achsen der Räder haben den Karton durchschlagen. Leider war auch ein wenig Holz an einer Kante des Hängers abgeplatzt. Nach kurzem Kontakt mit dem Kundenservice gab es eine angemessene Entschädigung, mit der ich den Schaden einfach selbst repariert konnte. Bisher habe ich vermieden, bei Regen zu fahren, ich glaube, dass das dem Anhänger auf lange Sicht nicht gut tut. Kann sein, dass er das ohne Probleme aushält, aber ich geh sowieso nicht einkaufen wenn es in Strömen regnet, also was solls. Zum Design gibts natürlich auch ein klares TOP! Wurde schon mehrmals von Fremden angesprochen, wo ich denn den tollen Anhänger her habe. Alles in Allem also 5 Sterne, habe nichts bereut. nur werde ich womöglich bald die Alukiste durch eine noch größere ersetzen.
Jag beställde släpet som inköpshjälp med cykeln och köpte en aluminiumlåda på järnaffären. Jag kunde fästa aluminiumlådan med remmarna som medföljer här. En tunn halkskyddsmatta under och släpet gör vad den ska. Om du knyter ihop allt snyggt går bilen tyst som en kattunge, inga höga skrammel eller skrammel hörs. Däremot kör jag alltid på tjära eller fingrus; Den som kör på kullersten och klagar över ett bullrigt släp bör kanske fundera på om kraven på en cykelvagn är lite höga. Hjulen är lätta att (de)montera och dropparen fungerar också utmärkt (även om du måste flytta om den innan den är klar att användas). Jag har bara haft släpet i några månader, men hittills har jag inte haft några problem. Om leveransen: Trailerns förpackning är tyvärr inte tillräckligt genomtänkt. Förpackningen var väldigt trasig och hjulens axlar slog igenom lådan. Tyvärr hade en del av träet på ena kanten av hängaren också flisat av. Efter en kort kontakt med kundtjänsten kom en rimlig ersättning, med vilken jag enkelt kunde reparera skadan själv. Hittills har jag undvikit att köra i regn, det tror jag inte är bra för släpet i längden. Han kanske kan ta det utan problem, men jag går inte och handlar när det ösregnar i alla fall, så vad fan. Självklart finns det också en tydlig TOPP för designen! Har fått frågan flera gånger av främlingar var jag fick den fina trailern ifrån. Så allt som allt 5 stjärnor, jag ångrar inget. bara jag kommer nog snart att byta ut aluminiumlådan mot en ännu större.
stabil und robuster Anhänger, Räder eiern minimal und sind abnehmbar, was mich persönlicher am meisten stört ist die klappernde Feder an der Zugdeichsel die wenn der Anhänger maximal beladen am Limit ist und sich auseinander und dann wieder zusammen zieht.....schaukelt sehr und ist sehr nervig beim fahren
stabilt och robust släp, hjulen vinglar minimalt och är avtagbara, det som stör mig personligen mest är den skramlande fjädern på dragstången som när släpet är fullastat på gränsen och dras isär och sedan ihop igen.....gungar en mycket och är väldigt irriterande när man kör
Sind Größe genug für 2 Kisten und seht aus als es ist nicht überlässtet. Hat kein Federung, und ich habe schon gewusst. Ist leicht, man kann es durch ein tur zum Keller tragen. Den schweißen sind nich hoch Qualität aber sollte halten.
Är tillräckligt stor för 2 lådor och ser ut som att den inte finns kvar. Har ingen avstängning, och det visste jag redan. Är lätt, kan du bära den genom en dörr till källaren. Svetsarna håller inte hög kvalitet men bör hålla.
Schön verarbeitet. Wird für Getränkekisten genutzt.vielleicht könnte man noch eine rutschhämmende Unterlage installieren.
Vackert bearbetat. Används för dryckeslådor. Kanske kan du installera en halkskydd.
Ich habe das Modell blau/schwarz, nicht Holz/schwarz. Wegen der großen Unterschiede ist unverständlich, dass Amazon die Rezensionen für beide Modelle durcheinander mischt. (1) Lieferchaos: Auf Amazon "auf Lager", in eigenem Shop "nicht lieferbar". Bestellbestätigung nennt Lieferzeit 5 Wochen, 1 Woche später korrigiert auf "kommt übermorgen". Kam dann tatsächlich. Der Verkäufer ist offensichtlich selbst Opfer seines Lieferanten und wohl unschuldig an dem Chaos. (2) Enormer Preisanstieg: Mein Preis Mitte März war noch 125 € (Modell blau/schwarz) bzw. 140 € (Holz). Aber auch der aktuelle Preis Mitte April (187 € Holz; blau/schwarz scheint gar nicht lieferbar) ist noch fair; einen vergleichbaren Anhänger in deutlich schlechterer Herstellungsqualität habe ich für 280 € im örtlichen Fachhandel gesehen. (3) Preiswerte Reflektoren liegen bei, lassen sich aber beim Modell blau/schwarz nur so anbringen, dass man den Anhänger nicht mehr aufs Heck stellen kann, um bequem die Räder abzumontieren. Ich habe mit zusätzlichen Plastikteilen und Schrauben die Reflektoren neben den Aufbau hinter die Räder versetzt, wie man es auf den Fotos vom Holzmodell sieht, jetzt erfüllt der Anhänger voll und ganz meine Anforderungen. (4) Natürlich haben die beweglichen Teile, z. B. die eingesteckten Räder, etwas Spiel (was andere Rezensenten monieren), aber das bleibt völlig im Rahmen. Getränkekisten, Klappboxen usw sollte man immer mit einem Spanngurt sichern, den man einmal ganz um Anhänger und Ladung herum führt, dann klappert es auch nicht mehr so. (3m-Gurte haben die passende Länge.)
Jag har den blå/svarta modellen, inte trä/svart. På grund av de stora skillnaderna är det obegripligt att Amazon blandar ihop recensionerna för båda modellerna. (1) Leveranskaos: "I lager" på Amazon, "Inte tillgängligt" i vår egen butik. Orderbekräftelse anger leveranstid 5 veckor, 1 vecka senare korrigerad till "kommer i övermorgon". Sen kom det faktiskt. Säljaren är uppenbarligen själv ett offer för sin leverantör och förmodligen oskyldig i kaoset. (2) Stor prisökning: Mitt pris i mitten av mars var €125 (blå/svart modell) eller €140 (trä). Men det nuvarande priset i mitten av april (187 € trä; blått/svart verkar inte vara tillgängligt) är fortfarande rättvist; Jag såg en jämförbar trailer med mycket sämre tillverkningskvalitet för 280 € i en lokal fackhandel. (3) Billiga reflexer ingår, men kan endast fästas på den blå/svarta modellen på ett sådant sätt att släpvagnen inte längre kan placeras på ryggen för att bekvämt ta bort hjulen. Jag flyttade reflexerna bredvid karossen bakom hjulen med ytterligare plastdelar och skruvar, som ni kan se på bilderna av trämodellen, nu uppfyller släpvagnen helt mina krav. (4) De rörliga delarna, t.ex. B. de insatta hjulen, lite spel (vilket andra recensenter klagade på), men det är helt inom gränserna. Dryckslådor, hopfällbara lådor etc. ska alltid säkras med en spärrrem, som man leder runt släpet och lastar en gång, så att det inte skramlar lika mycket. (3 m remmar är av lämplig längd.)
Sehr einfach zusammenzubauen und auch anzubringen am Fahrrad. Der Wechsel von Anhänger zu Handwagen gestaltet sich auch relativ leicht und ohne Werkzeug. Für den Gebrauch als Handwagen ist die Position der Stange allerdings etwas ungünstig, bzw. die Länge nicht gänzlich ausreichend, da man sich damit schnell in die Fersen fahren kann. Ansonsten sehr praktisch zum Transport von z.B. schweren Einkäufen und bisher macht der Anhänger auch einen robusten und stabilen Eindruck, ist allerdings auch erst wenige Wochen in Gebrauch. Die Langlebigkeit muss sich daher noch herausstellen.
Mycket lätt att montera och även att fästa på cykeln. Att byta från släp till handtruck är också relativt enkelt och kräver inga verktyg. För användning som handkärra är stångens placering dock lite ogynnsam, eller så räcker inte längden till, då man snabbt kan slå i hälarna med den. I övrigt väldigt praktiskt för att transportera exempelvis tunga inköp och hittills har även släpvagnen gjort ett robust och stabilt intryck, även om den bara har använts i några veckor. Så livslängden återstår att se.
Soooo... Also zunächst der Gesamteindruck: Also mir gefällt der Anhänger. Technisches: Die Reifen sind Noname aber nicht schlecht und mit Reflektor. Die Felgen sind komplett aus Stahl (schwer). Die Achsen ebenfalls, ø 12,6 mit Wellensicherungsring arretiert. Die Achsführung aus Kunstoff hat ø 12,8mm, hat also für einen Mechaniker ne Menge Spiel, geht aber irgendwie. Die Deichsel ist satt Sitzend am Anhänger, lappert an der Verbindung Fahrrad-Anhänger aber gehörig rum. Kupplungszapfen/Deichsel ø 13,3mm auf 14mm, das ist eindeutig zu viel und hat den einen Stern gekostet. Sehr positiv, in der Annahme das Hängerchen kommt aus China, ist der Fertigungszustand. Schweißnähte super alles Entgratet wo man hinkommt und sieht zudem noch gut aus. Das Holz ist Lackiert (werde es dennoch noch einmal mit Yachtlack streichen), es wurden DIN 7991 M6 Güte 10.9 galvanisch verzinkt genommen. Das ist weit besser als V2A (Edelstahl) Schrauben die nur eine Güte von rund 8 erreichen auch ist eine Zinkschicht beim Einschrauben in Ferritschem Material besser als V2A oder V4A. Umbau von Fahrradanhänger auf Handkarren... naja, mal schnell beim Einkaufen... eher nicht... dauert schon bissi^^ Bin froh mich für dieses Modell entschieden zu haben.
Sååå... Så först helhetsintrycket: jag gillar trailern. Tekniskt: Däcken är inga namn men inte dåliga och med reflexer. Fälgarna är helt i stål (tunga). Även axlarna, ø 12,6 låsta med axelring. Axelstyrningen i plast har en diameter på 12,8 mm, så det finns mycket spel för en mekaniker, men det fungerar på något sätt. Dragstången sitter tätt på släpet, men det rasslar runt vid cykel-släpkopplingen. Kopplingsstift/dragstång ø 13,3 mm till 14 mm, det är helt klart för mycket och kostar en stjärna. Mycket positivt, förutsatt att det lilla hänget kommer från Kina, är tillverkningsskicket. Svetsar super allt avgradat där du går och ser dessutom bra ut. Träet är lackat (jag kommer att måla det igen med yachtlack), DIN 7991 M6 kvalitet 10.9 var galvaniserad. Detta är mycket bättre än V2A-skruvar (rostfritt stål), som bara uppnår en kvalitet på runt 8. Ett zinkskikt vid skruvning i ferritiskt material är också bättre än V2A eller V4A. Konvertering från cykelvagn till handkärra... ja, låt oss snabbt gå och handla... snarare inte... tar lite tid ^^ Jag är glad att jag bestämde mig för denna modell.
LATI POSITIVI -PRATICO: Facile da montare e smontare. Si monta e smonta senza attrezzi. Le ruote sono a incastro rapido. Il timone si chiude tramite i 2 ganci che si vedono nelle foto. Unico problema un po' difficile allineare il primo buco per far passare il primo gancio, ma il secondo è già più facile. Molto utile anche il cavalletto che lo lascia in piedi, anche se la parte che poggia per terra è di ferro (io l'ho rivestita con un po' di nastro adesivo). Inoltre, sia la copertura del telaio che quella superiore azzurra si montano e smontano con del velcro, abbastanza pratico ma non velocissimo. -VERSATILE: Può essere utilizzato sia nella posizione rimorchio per bici che in quella per il traino a mano. Se siete persone alte da 180cm in su, troverete il timone un po' basso per il traino a mano, ma se non dovete fare i chilometri va più che bene. Trainarlo a mano o comunque togliere o cambiare posizione al timone è molto utile per ridurne le dimensioni, quindi per portare oggetti pesanti anche dentro ascensori, ecc. Inoltre rimuovendo la copertura del telaio, si possono caricare oggetti anche fuori sagoma, come nel caso di una piccola bicicletta (foto). -ROBUSTO: Peso massimo supportato 40Kg. Il telaio è bello massimo, ben saldato e robusto nell'utilizzo. Non ho mai testato la capacità a pieno carico, ma non mi preoccuperei se dovessi. Unico neo i ganci del timone ballano leggermente essendo tutto senza viti, e fanno leggermente rumore. -QUALITA': Il design è chiaramente molto curato. Moderno, nero, con strisce catarifrangenti sulle gomme. L'impugnatura del timone presenta un morbido rivestimento. L'attacco della camera d'aria è di tipo grosso (come quello delle auto). Il timone ha una curvatura tale che mantiene il rimorchio perfettamente al centro rispetto alla bici. LATI NEGATIVI -MANCA UN SUPPORTO ANTERIORE E POSTERIORE: Come si vede dalle foto, il telaio presenta sponde in metallo solo lateralmente. Non è un problema per caricare merce grande e ben salda (tappeto antiscivolo e possibilità di legare cinghie al telaio). Ma può destare qualche dubbio nel caso di piccoli oggetti pesanti che potrebbero rotolare (avanti in discesa/frenata, indietro in salita/accelerazione). La copertura del telaio presenta dei supporti davanti e dietro che di fatto all'interno sono come dei "cartoni" in plastica. Sono parti flessibili e fragili che possono essere piegate o addirittura rotte se caricate oggetti sfusi che possono muoversi rotolando. -SUPPORTO CATARIFRANGENTI: Nelle foto vedete montati a volte 1 solo catarifrangente. Il motivo è che quando viene tenuta la copertura del telaio, la stessa va contro i supporti dei catarifrangenti e li piega verso il basso, rendendoli quasi inutili. Non si danneggia nulla, semplicemente ruotano puntando verso per terra di 45 gradi circa. Se invece vengono montati senza copertura, a telaio nudo, non c'è nessun problema. Ma di solito questa configurazione viene usata per oggetti sporgenti, e i catarifrangenti in tal caso andrebbero comunque tolti. Nel caso della piccola bici (foto), avrei anche potuto tenerli. -SUPPORTO MAX 26" RUOTA: Attenzione! Non viene specificato nulla a riguardo, ma il timone ho una stretta curvatura e una lunghezza tale, che permette di fare le curve strette solo con bici da 26" di ruota. Tecnicamente può anche essere attaccato a ruote superiori, ma in curva non riuscirete a curvare a destra fino in fondo. Fino a 27,5" penso sia ancora utilizzabile curvando poco, oltre sconsiglio fortemente. Avendo una MTB 29" purtroppo non posso attaccarlo. IN CONCLUSIONE Lo consiglio a chi carica grandi carichi, anche a mano e pesanti. Pacchi, scatole, cose da portare in discarica, chi deve legare il carico con cinghie, eventualmente anche la spesa. Lo sconsiglio a chi vuole spesso portare merce sfusa, chi fa spesso la spesa, in tal caso sceglierei un rimorchio con 4 sponde leggermente più alte. In ogni caso è un prodotto più che valido, ha caratteristiche uniche che non sono riuscito a trovare altrove, ma appunto ha anche diversi difetti, a voi la scelta. PAGATO 129€ a maggio 2021 (prezzo consigliato non oltre i 140€).
POSITIVA SIDOR -PRAKTISKT: Lätt att montera och demontera. Den kan monteras och demonteras utan verktyg. Hjulen är snabbmonterade. Dragstången stängs med de 2 krokarna som syns på bilderna. Det enda problemet är att det är lite svårt att rikta in det första hålet för att låta den första kroken passera, men det andra är redan lättare. Staffliet som låter det stå är också väldigt användbart, även om den del som vilar på marken är gjord av järn (jag klädde över den med lite tejp). Dessutom kan både ramskyddet och det blå topplocket monteras och demonteras med kardborreband, vilket är ganska praktiskt men inte särskilt snabbt. - MÅNGSIDIG: Kan användas i både cykelsläp och handdragning. Om du är längre än 180cm eller mer kommer du att uppleva rodret lite lågt för handbogsering, men behöver du inte klara kilometerna går det mer än bra. Att bogsera det för hand eller i alla fall att ta bort eller ändra rodrets position är mycket användbart för att minska dess storlek, därför för att bära tunga föremål även i hissar, etc. Dessutom, genom att ta bort ramskyddet, är det möjligt att lasta föremål även ur form, som i fallet med en liten cykel (foto). -ROBUST: Maximal vikt stöds 40 kg. Ramen är vacker, välsvetsad och robust i användning. Jag har aldrig testat kapaciteten under full belastning, men jag skulle inte oroa mig om jag var tvungen. Det enda felet är att roderkrokarna rör sig något då de alla är utan skruvar, och de låter lite. -KVALITET: Designen är helt klart mycket raffinerad. Modern, svart, med reflekterande ränder på däcken. Styrhandtaget har ett mjukt hölje. Innerrörsfästet är stort (som bilar). Dragstången har en sådan kurvatur att den håller släpet perfekt centrerat på cykeln. NEGATIVA SIDOR - FRAM- OCH BAKSTÖD SAKNAS: Som du kan se på bilderna har ramen metallsidor endast på sidorna. Det är inga problem att lasta stort och säkert gods (halkfri matta och möjlighet att fästa remmar i ramen). Men det kan väcka vissa tvivel när det gäller små tunga föremål som kan rulla (framåt nedför/bromsning, bakåt uppför/acceleration). Ramskyddet har stöd fram och bak som egentligen är som plast "kartong" inuti. De är flexibla och ömtåliga delar som kan böjas eller till och med gå sönder om du lastar lösa föremål som kan röra sig genom att rulla. -REFLEKTORSTÖD: På bilderna ser man ibland bara 1 reflektor monterad. Anledningen är att när chassiskyddet hålls i, träffar det reflektorfästena och böjer dem nedåt, vilket gör dem nästan oanvändbara. Ingenting är skadat, de roterar helt enkelt och pekar mot marken i cirka 45 grader. Men om de monteras utan kåpa, med bar ram, är det inga problem. Men vanligtvis används denna konfiguration för utskjutande föremål, och reflektorerna i det här fallet bör fortfarande tas bort. När det gäller den lilla cykeln (bild) kunde jag lika gärna ha behållit dem. -MAX STÖD 26" HJUL: OBS! Inget specificerat om detta, men rodret har en smal krökning och en sådan längd att det gör att du kan göra skarpa svängar endast med cyklar med 26" hjul. Tekniskt sett kan den även fästas på övre hjul, men vid kurvtagning kommer du inte att kunna svänga höger hela vägen. Upp till 27.5" Jag tror att den fortfarande kan användas med lite böjning, utöver det avråder jag starkt från det. Har en 29" MTB kan jag tyvärr inte fästa den. SLUTSATS rekommenderar jag det till dem som lastar stora laster, även för hand och tunga. Paket, lådor, saker att ta med till soptippen, vem ska binda fast lasten med remmar, eventuellt även shoppingen. Jag rekommenderar det inte till de som ofta vill bära lösgods, eller de som ofta handlar, i så fall skulle jag välja en släpvagn med 4 lite högre sidor. Det är i alla fall en mer än giltig produkt, den har unika egenskaper som jag inte har kunnat hitta någon annanstans, men den har också flera defekter, valet är ditt. BETALDE 129 € i maj 2021 (rekommenderat pris högst 140 €).
¡Recibido súper rápido, de viernes a lunes! El remolque es muy robusto, y fácil de montar a más no poder, sin herramientas. Los materiales se ven de buena calidad y la cubierta es impermeable. Perfecto para llevar una carga moderada, 50 litros de volumen o 40 kg de carga, según las especificaciones. Viene con dos reflectores de cada color, y un acople para bici polivalente, que también se puede poner en posición elevada para llevarlo con la mano. En definitiva, perfecto para su función, muy satisfecho con la compra.
Mottogs supersnabbt, från fredag till måndag! Vagnen är mycket robust, och extremt lätt att montera, utan verktyg. Materialen ser av bra kvalitet och överdraget är vattentätt. Perfekt för att bära en måttlig last, 50 liter volym eller 40 kg last, beroende på specifikationer. Den kommer med två reflektorer i varje färg och ett multifunktionscykelfäste, som också kan placeras i ett upphöjt läge för att bära det för hand. Kort sagt, perfekt för sin funktion, mycket nöjd med köpet.
Arrivato puntualmente in imballo robustissimo, facile da montare e pratico da utilizzare e riporre, è molto capiente senza copertura, con la copertura la capienza si riduce ma la protezione dall'acqua è totale. Perfetto come appendice per la bicicletta per un uso cittadino e carichi pesanti, non è un rimorchio da viaggio.
Anlände omgående i mycket rejäl förpackning, lätt att montera och praktisk att använda och förvara, den är mycket rymlig utan lock, med locket minskar kapaciteten men skyddet mot vatten är totalt. Perfekt som cykeltillägg för stadsbruk och tung last, det är ingen resesläp.
Toller Anhänger zum guten Preis, aber mit Abstrichen Die Qualität stimmt zu dem Preis, gute Verarbeitung des Rahmens, Schweißnähte und Lack. Die Räder sind qualitativ mittelmäßig, beide hatten eine merkliche 8, was ich aber selber beheben könnte. (über die Speichen) Einfache Stahlfelgen ohne namenhafte Bereifung. Das Verdeck ist gut verarbeitet und lässt zumindest bei mir keinen Regen durch. Aber die Handhabung mit den Klettverschlüssen hinten ist mangelhaft. Es kann nicht sein, dass die Verschlüsse sich genau bei den Rädern befinden. Da holt man sich schnell dreckige Hände, je nach Wetter. Bitte Nachbesserung an der Stelle. Weiter haben die Aufnahmebuchsen der Steckräder zu viel Spiel, die Räder stehen somit unterschiedlich schief. Beim fahren merkt und sieht man, das es je nach Fahrbahn eiert. Das ist bestimmt so nicht gedacht. Auch hier bitte Nachbesserung. Zur Handhabung: Die Räder lassen sich gut einstecken. Die Verbindungsachse zu montieren, ist zu fummelig. Ein einfacher Anschlag wäre vorteilhaft gewesen. Bitte nachbessern. Andere Hersteller sind da besser. Zwei Kleinigkeiten sind bei mir noch zu er wähnen. Erstens, die Länge des Sicherungsseil ist bei mir zu kurz. 2-3 cm länger wären besser gewesen. Ich fahre ein Mountainbike mit Ständer am Hinterrad. Zweitens, die Qualität der Kupplung (Fahrradseitig) ist sehr schlecht. Ich habe eine zweite von einem anderen Hersteller besorgt (6 €) und die war um Welten besser. Fazit: Wer einen gut Aussehenden und preislich guten Anhänger für sein Bike haben möchte, kann diesen hier kaufen. Wenn er mit kleinen Abstichen leben kann. Allzeit gute Fahrt.
Bra släp till ett bra pris, men med vissa nackdelar. Kvaliteten är rätt för priset, bra utförande av ram, svetsar och färg. Cyklarna är av medelmåttig kvalitet, båda hade en märkbar 8:a, men det kunde jag fixa själv. (via ekrarna) Enkla stålfälgar utan några namngivna däck. Huvan är välgjord och släpper, åtminstone för mig, inget regn igenom. Men hanteringen av kardborrebanden bak är dålig. Det kan inte vara så att låsen sitter precis bredvid hjulen. Beroende på vädret kan du snabbt smutsa ner händerna. Gör förbättringar här. Dessutom har instickshjulens monteringshylsor för mycket spel, vilket gör att hjulen är i olika vinklar. När du kör märker och ser du att det varierar beroende på vägen. Det är definitivt inte tänkt så. Gör förbättringar här också. Om hantering: Hjulen kan enkelt sättas in. Att montera kopplingsaxeln är för krångligt. En enkel attack hade varit fördelaktig. Vänligen förbättra. Andra tillverkare är bättre. Det är två små saker jag skulle vilja nämna. För det första är längden på säkerhetslinan för kort för mig. 2-3 cm längre hade varit bättre. Jag cyklar mountainbike med stativ på bakhjulet. För det andra är kvaliteten på kopplingen (cykelsidan) mycket dålig. Jag fick en andra från en annan tillverkare (6 €) och den var världens bättre. Slutsats: Vill du ha en snygg och prisvärd släpvagn till din cykel kan du köpa den här. Om han kan leva med små undergångar. Ha alltid en bra resa.
Die Qualität stimmt zu dem Preis, gute Verarbeitung des Rahmens, Schweißnähte und Lack. Die Räder sind qualitativ mittelmäßig, beide hatten eine merkliche 8, was ich aber selber beheben könnte. (über die Speichen) Einfache Stahlfelgen ohne namenhafte Bereifung. Das Verdeck ist gut verarbeitet und lässt zumindest bei mir keinen Regen durch. Aber die Handhabung mit den Klettverschlüssen hinten ist mangelhaft. Es kann nicht sein, dass die Verschlüsse sich genau bei den Rädern befinden. Da holt man sich schnell dreckige Hände, je nach Wetter. Bitte Nachbesserung an der Stelle. Weiter haben die Aufnahmebuchsen der Steckräder zu viel Spiel, die Räder stehen somit unterschiedlich schief. Beim fahren merkt und sieht man, das es je nach Fahrbahn eiert. Das ist bestimmt so nicht gedacht. Auch hier bitte Nachbesserung. Zur Handhabung: Die Räder lassen sich gut einstecken. Die Verbindungsachse zu montieren, ist zu fummelig. Ein einfacher Anschlag wäre vorteilhaft gewesen. Bitte nachbessern. Andere Hersteller sind da besser. Zwei Kleinigkeiten sind bei mir noch zu er wähnen. Erstens, die Länge des Sicherungsseil ist bei mir zu kurz. 2-3 cm länger wären besser gewesen. Ich fahre ein Mountainbike mit Ständer am Hinterrad. Zweitens, die Qualität der Kupplung (Fahrradseitig) ist sehr schlecht. Ich habe eine zweite von einem anderen Hersteller besorgt (6 €) und die war um Welten besser. Fazit: Wer einen gut Aussehenden und preislich guten Anhänger für sein Bike haben möchte, kann diesen hier kaufen. Wenn er mit kleinen Abstichen leben kann. Allzeit gute Fahrt.
Kvaliteten är rätt för priset, bra bearbetning av stomme, svetsar och färg. Cyklarna är av medelmåttig kvalitet, båda hade en märkbar 8:a, men det kunde jag fixa själv. (via ekrarna) Enkla stålfälgar utan namndäck. Den mjuka toppen är välgjord och släpper inte igenom regn, åtminstone för mig. Men hanteringen med kardborrebanden bak är dålig. Det kan inte vara så att låsen sitter precis bredvid hjulen. Det är lätt att smutsa ner händerna beroende på vädret. Vänligen fixa det där. Dessutom har instickshjulens uttag för mycket spel, så hjulen är sneda på olika sätt. När du kör märker och ser du att det vinglar beroende på vägen. Det är definitivt inte tänkt så. Vänligen fixa detta också. För hantering: Hjulen kan enkelt sättas in. Att montera kopplingsaxeln är för krångligt. Ett enkelt stopp hade varit fördelaktigt. Vänligen fixa det. Andra tillverkare är bättre på det. Det är två små saker jag bör nämna. För det första är längden på säkerhetslinan för kort för mig. 2-3 cm längre hade varit bättre. Jag cyklar mountainbike med stativ på bakhjulet. För det andra är kvaliteten på kopplingen (cykelsidan) mycket dålig. Jag fick en andra från en annan tillverkare (6€) och den var världens bättre. Slutsats: Vill du ha en snygg och prisvärd släpvagn till din cykel kan du köpa den här. Om han kan leva med små skärsår. Ha alltid en bra resa.
Vraiment trop pratique !!!!!!! Pas très léger mais la taille parfaite que je cherchais, très facile à démonter à ranger à installer , solide
Verkligen så praktiskt!!!!!!! Inte särskilt lätt men den perfekta storleken jag letade efter, väldigt lätt att demontera, lagra och installera, solid
conforme à la description, arrivé bien emballé, complet. belle composition, et montage facile. Parait un peu lourd, à testere nsituation réelle.
Överensstämmer med beskrivningen, kom väl förpackad, komplett. vacker komposition och enkel montering. Verkar lite tungt, att testa i en riktig situation.
Le montage est très facile. Ensuite, à l'usage, il faut enlever les deux roues et le bras pour pouvoir la stocker contre un mur par exemple (un blocage rapide par roue et deux goupilles pour le bras). Le passage de barre de traction à poignée piéton se fait en le faisant pivoter de 90° vers le haut (toujours en utilisant les deux goupilles pour bloquer dans l'une des positions). L'ensemble a l'air robuste (soudures, roulements, pneus, attaches). C'est à mon avis un bon rapport qualité prix pour qui cherche à l'utiliser occasionnellement (Courses, transport de charges max 40 kg)
Monteringen är mycket enkel. Sedan måste du vid användning ta bort de två hjulen och armen för att kunna förvara den mot en vägg till exempel (en snabbkoppling per hjul och två stift för armen). Övergången från dragstång till fotgängarhandtag görs genom att vrida den 90° uppåt (använd alltid de två stiften för att låsa i ett av lägena). Det hela ser robust ut (svetsar, lager, däck, fästelement). Enligt min åsikt är det bra valuta för pengarna för dem som vill använda det ibland (shoppa, bära last max. 40 kg)
- Lastvagn: 50 liter lastutrymme med 42 x 63 cm yta för två drickabackar
- 2-i-1: används som cykel- eller handkärra
- Flexibel: lämplig för en mängd olika saker att transportera
Klarfit Companion Fahrradanhänger Perfekt für meine Transportzwecke ...
Klarfit Companion cykelvagn Perfekt för mina transportändamål...